Caroline Pauwels verkozen tot ‘Brussels Leader of the Year’

Rector VUB opnieuw bekroond voor inzet voor Brussel

Op uitreiking van de Lobby Awards 2017 zijn Caroline Pauwels (rector VUB) en Yvon Englert (rector ULB) vanavond uitgeroepen tot ‘Brussels Leader of the Year’. De rectoren van de Brusselse universiteiten worden door de jury geloofd voor hun bijdragen aan een positief imago van de stad Brussel dankzij onderwijs en onderzoek.

Met de ‘Brussels Leader of the Year’ award zet Lobby Magazine jaarlijks verschillende prominenten in de bloemetjes die zich inzetten om Brussel op een positieve manier in de kijker te zetten. De jury lauwerde dit jaar de rector van de Vrije Universiteit Brussel Caroline Pauwels en haar collega-rector van de ULB Yvon Englert “omdat zij een positief beeld van de stad Brussel wijd uitdragen dankzij hun toonaangevende onderwijsinstellingen waar vandaag meer dan 44 000 studenten studeren”.

“Ik ben bijzonder vereerd met deze prijs. Als rector van een van de twee belangrijkste universiteiten in Brussel behoort het tot mijn hoofddoelen om de stad en de Vrije Universiteit Brussel op de kaart te zetten als een prikkelende omgeving voor studenten, wetenschappers en onderzoekers. We werken hard om de band tussen de universiteit en Brussel aan te halen en te versterken” verklaart Caroline Pauwels.

Ann Van Driessche Directeur marketing, communicatie en evenementen