CLUB MED REKRUTEERT 2.300 MEDEWERKERS

Club Med, de wereldwijde marktleider in all-in vakantieformules, rekruteert voor het komende vakantieseizoen 2.300 medewerkers. Deze grootschalige rekruteringscampagne is het gevolg van de aanhoudende expansie van Club Med in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. De nieuwe werknemers zullen van februari tot juni als G.O (*) of G.E. (*) aan de slag gaan in één van de 26 vakantiedorpen in Europa, Afrika of het Midden-Oosten. De 2.300 vacatures worden gelijktijdig gelanceerd in 20 landen waaronder België. Voor het komende winterseizoen rekruteert Club Med extra Nederlandstalige G.O.’s voor het ski- Clubdorp Pragelato om tijdens schoolvakanties aan kinderen tussen 4 en 11 jaar skiles in het Nederlands aan te bieden.

In een eerste fase zoekt Club Med 1.300 werknemers om aan de slag te gaan in een van hun dorpen die reeds in de lente openen. Dan volgt een tweede rekruteringsgolf waarbij Club Med bijkomend 1.000 nieuwe medewerkers zoekt voor de dorpen die in aanloop van de zomerperiode openen in de maand mei.

55% van de vacatures omvat werk in de keuken, de bar, het restaurant, de receptie of in een van de luxedorpen “Club Med exclusief”. De overige 45% heeft betrekking op recreatiefuncties zoals het organiseren van sportactiviteiten, (kinder)animatie en andere evenementen.

Digitale rekruteringscampagne in ons land
Omdat Club Med niet enkel in België rekruteert, maar ook in de rest van Europa (Italië, Spanje, Portugal, Griekenland, Rusland, Roemenië, Groot Brittannië, Ierland, Nederland, Duitsland,…) en in Afrika en in het Midden-Oosten (Turkije, Israël, Marokko, Tunesië), lanceerde het bedrijf een digitale rekruteringscampagne via de website ClubMedJobs.com die in 20 landen beschikbaar is in 9 verschillende talen. Ook via sociale media-kanalen worden de vacatures verspreid.

Carrière hefboom
Uit een bevraging van Club Med bij haar medewerkers blijkt dat 91 % van de G.O.’s en G.E.’s in de clubdorpen zeer tevreden is over hun job. 90% herkent zich in de waarden en de cultuur van het bedrijf.  Meer dan 85 % vindt dat Club Med hen een uitzonderlijke levenservaring biedt die hen toelaat om zich professioneel te ontplooien in een steeds veranderende multiculturele samenleving. Een ervaring als G.O. of G.E. bij Club Med vergroot ook aanzienlijk de tewerkstellingskansen op de arbeidsmarkt.

Meer informatie over de rekruteringscampagne op de website www.clubmedjobs.com
Meer informatie over de vacatures op de Facebookpagina: Club Med Jobs FR/EN

(*) G.O: Gentil Organisateur of “vriendelijke organisator”, G.E: Gentil Employé of “vriendelijke medewerker”.

G.O. / G.E. is witte raaf op arbeidsmarkt
Omdat Club Med strategisch inzet op een vergaande internationalisering, is een goede talenkennis meer dan ooit een belangrijke vereiste bij de aanwerving van nieuwe medewerkers. Door de goede talenkennis en verankering van Club Med in ons land zijn Belgische G.O. en G.E. sterk vertegenwoordigd en gegeerd.
Naast een goede talenkennis moeten Club Med medewerkers ook over specifieke karaktereigenschappen en sociale vaardigheden beschikken. Eén van de kernwaarden van Club Med is ‘vriendelijkheid’. Een karaktereigenschap die inherent is voor het beroep van ‘Gentil Organisateur’ of ‘Gentil Employé’ en die bijdraagt tot een bepaalde levensstijl welke de organisatie wil uitdragen. Met meer dan 23.000 werknemers, waarvan 13.500 in de zone Europa-Afrika, is Club Med een belangrijke referentie in de toeristische sector.

Over Club Med
Als uitvinder van het concept "vakantieclubdorpen" is Club Méditerranée wereldwijd marktleider in all-in vakantieformules. Club Med is aanwezig in 25 landen, heeft 71 dorpen verspreid over vijf continenten en een cruiseschip, Club Med 2. Club Med wordt door meer dan 1.500 reisbureaus via zijn directe en indirecte distributienetwerken verdeeld. De Business Unit Europa-Afrika (de belangrijkste van de Groep; de andere zijn Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific en Groot-China) verenigt meer dan 13.500 G.O®'s en G.E®'s en beheert om en bij de 23.000 seizoencontracten per jaar. Meer informatie op: www.clubmed.be

Dominique Declercq Club Med