Effie Awards trekt ook Belgische kaart tijdens editie 2015

Strijd om Effies met meer gelijke wapens door nieuwe onderscheid tussen Belgische en Internationale campagnes

Effie Awards 2015 geeft extra ruimte aan campagnes van eigen bodem door een nieuwe onderverdeling tussen Belgische of Internationale inzendingen in de categorieën Brand Building of Product Launch. Door deze bijkomende categorieën treden deelnemers met gelijke wapens aan in de strijd om de felbegeerde Bronze, Silver, Gold of Grand Award. De Voorzitters van ACC, UBA en STIMA, de organiserende partners van de Effie Awards, roepen al hun leden op om hun cases in te zenden en zo kans te maken op de meest prestigieuze marketingprijs in ons land. De winnaar wordt bekend gemaakt op 16 juni 2015 in de Bozar in Brussel.

Om de sterke groei van de vorige twee edities van de Effie Awards (+30%) te bestendigen maakt de organisatie voortaan het onderscheid tussen campagnes van eigen bodem en internationale. “Door de toenemende globalisering en internationalisering van bedrijven en merken is het belangrijk dat Belgo-Belgische campagnes een volwaardige plaats en evenveel kansen krijgen als hun internationale evenknieën. Hierdoor kunnen deelnemers het tegen elkaar opnemen met vergelijkbare marktomstandigheden, doelstellingen en resultaten”, zegt Birgit Heymans, manager van de Effie Awards. Na de succesvolle introductie van twee nieuwe hoofdcategorieën in 2014 (Brand Building of Product Launch) belooft ook deze vernieuwing het elan van de Effies een extra duwtje in de rug te geven en de wedstrijd extra spannend te maken.

Representatieve jury
Ook in de jury verwelkomt de Effie Awards vernieuwing. Ignace Heyman, General Manager Lotus Bakeries, werd benoemd tot Vice President van de Jury. Mira Demaeyer, Director Marketing Danone, Ariane Marchant, Director Marketing Proximus, Laurent Lejeune, Director Marketing Gouden Gids en Jan Macken, Executive Creative Director TBWA, nemen de fakkel over van Rik Duyck, voormalig Bestuurder-Directeur van Landbouwkrediet, Jan Van Mossevelde, Brand Operations Leader Germany, Austria &Switzerland van Procter & Gamble, Kristof Ampe, voormalig Marketing Director Unilever Belgium Foods, Beverage and Ice Cream bij Unilever en Stef Selfslagh, voormalig Group Creative Director van Boondoggle. Voor hen zat de maximale termijn van drie jaar er op. Hiermee blijft de jury van de Effie Awards een representatieve afspiegeling van het Belgische marketing- & communicatielandschap.

“Adverteerders en bureaus die er in slagen het juiste inzicht te verwerven over hun doelgroepen en resultaat te boeken met effectieve campagnes, krijgen nu meer dan ooit de mogelijkheid om binnen hun categorie evenwaardig mee te dingen naar een Effie Award. Wij kijken dan ook met veel verwachting uit naar de talrijke inzendingen voor de volgende editie van de Effie Awards 2015”, besluit Birgit Heymans.