Fermacell presenteert tijdens Batibouw gipsvezel wandplaten met 30 tot 120 minuten brandwerendheid

Ultra performante gipsvezelplaten voldoen aan strenge EPB- en brandwerendheidsnormen voor schoolgebouwen, kantoren en zorginstellingen

De ultra brandwerende gipsvezelplaten van Fermacell bieden een antwoord op de steeds strengere eisen op gebied van brandveiligheid. De platen hebben, afhankelijk van de constructie, een brandwerendheid van 30 tot 120 minuten.

Ze zijn daarom uiterst geschikt voor grote constructies als kantoorgebouwen, zorginstellingen en scholen.

Deze unieke brandwerendheid is te danken aan producteigenschappen van de gipsvezelplaten. het gips in de wandplaten zorgt bij brand voor koeling waardoor branddoorslag voorkomen wordt.

Naast de unieke performantie op gebied van brandveiligheid, zorgen de gipsvezelplaten ook voor een optimale geluidsisolatie en een aangenaam binnenklimaat. Daarnaast zijn de gipsvezelplaten duurzaam en milieuvriendelijk en beschikken ze over een enorme draagkracht. Ten slotte kunnen de platen ook snel en eenvoudig geplaatst worden waardoor dit materiaal zich goed leent voor bouwprojecten die in een korte tijd moeten opgeleverd worden.

Fermacell presenteert de gipsvezelplaten op stand 307 in hal 5 van Batibouw

Over Fermacell
Fermacell, onderdeel van Xella International GmbH, is actief op de internationale bouwstoffenmarkt met systeemoplossingen voor de droge afbouw. Het bedrijf produceert en levert gipsvezelplaten en vloerelementen. De producten van Fermacell zijn sterk geluidsisolerend, stootvast, vochtbestendig en brandvertragend. Bovendien bevatten ze geen schadelijke stoffen en zijn de producten 100% recyclebaar. Voor meer informatie: www.fermacell.be