Innovaties en primeurs op Batibouw 2016

Beste,

Ik informeer u graag over een reeks opvallende nieuwigheden die tijdens Batibouw 2016 worden voorgesteld door onze klanten (Zehnder / Unilin / Xella / Reynaers Aluminium). U vindt onderaan per klant steeds een link naar het volledige persdossier, incl volledig persbericht en foto’s.

Ook dit jaar organiseren we enquêtes voor Reynaers Aluminium, Woningen Blavier & Unilin indien interesse in deze resultaten, kan u mij steeds contacteren. Ik stuur u dan graag de resultaten onder embargo tijdens de week van 22 februari.

Heel fijne feesten & prettige start van het nieuwe jaar!

Liesbeth

Zehnder

Zehnder presenteert tijdens Batibouw 2 primeurs.

De nieuwste design paneelradiator, Zehnder Zmart die feilloos energie-efficiëntie met stijl combineert. Daarnaast gaat de ComfoSpot 50 in première, een compacte en energiezuinige ventilatie unit voor aparte ruimtes en kleinere wooneenheden. Naast de nieuwe ComfoSpot 50 zet Zehnder ook de ComfoAir Compact en het intelligent ventilatiesysteem ComfoAir Q in de kijker. In het gamma van designradiatoren trekt Zehnder dit jaar ook de aandacht met de bijzonder energiezuinige Nova Neo en de iconische Charleston radiator.

Alle woningventilatiesystemen en designradiatoren van Zehnder werden ontwikkeld en ontworpen met uitzonderlijke aandacht voor energiezuinigheid, installatie- en gebruiksgemak, een beter rendement en meer comfort.

Zehnder, paleis 12 – stand 402

Persdossier incl hoge resolutie foto’s beschikbaar via: http://zehnder.prezly.com/zehnder-persdossier-batibouw-2016

UNILIN

Tijdens Batibouw presenteert UNILIN, division insulation, in primeur een esthetische zichtzijde voor dakelementen om de zolder te isoleren en af te werken in een handomdraai. Impresse is de enige zichtzijde op de markt die volledig afgewerkt is en waarvoor na plaatsing geen extra bewerkingen zoals schilderen meer nodig zijn.

Een tweede primeur van UNILIN , division insulation, op Batibouw is Sarking Comfort, een combinatieplaat van PIR isolatie en houtvezel onderdak. Sarking Comfort is een innovatieve oplossing voor een hoog akoestische dakisolatie waarbij het hellend dak ook meteen waterdicht is. Deze PIR-isolatieplaten zijn aan twee zijden afgewerkt met een tweezijdig meerlaags gasdicht laminaat en een houtvezel onderdakplaat aan 1 zijde. De grote voordelen van dit bouwsysteem zijn: een  verbeterde akoestische performantie, een direct waterdicht dak en een besparing van plaatingstijd.

Unilin, paleis 5 – stand 209

Persdossier incl hoge resolutie foto’s beschikbaar via:

Impresse - http://unilin.prezly.com/batibouw-innovatie-unilin-division-insulation

Sarking - http://unilin.prezly.com/batibouw-primeur-eerste-akoestisch-performante-sarking-isolatieplaat

XELLA

Xella presenteert tijdens Batibouw snelste prefab bouwsystemen, het YTONG CascoSysteem, HEBEL Construct voor modulair bouwen, het SILKA bouwsysteem en het YTONG Jumbo bouwsysteem. Deze bouwmethodes maken het mogelijk om op zeer korte tijd een afgewerkte ruwbouw te plaatsen. De bouwelementen worden op maat vooraf gefabriceerd en op afroep op de bouwwerf geleverd. Hiermee bespaart de aannemer tijd en geld en wordt het risico op werffouten aanzienlijk verkleind.

2de primeur voor Xella - YTONG Murfor Compact op rol is een innovatieve wapening die het optrekken van muren met cellenbeton nog eenvoudiger en sneller maakt. Met deze oplossing is slechts 1 laag lijm voldoende om de YTONG blokken te hechten. YTONG Murfor Compact wordt droog op de blokken uitgerold en daarna wordt met een speciale lijmkam de Ytocol lijm aangebracht. Het verhoogd gebruiksgemak en de tijdbesparing daaraan gekoppeld zijn belangrijke troeven voor professionals maar ook voor zelfbouwers.

Xella, paleis 5 – stand 307

Persdossier incl hoge resolutie foto’s beschikbaar via:
Prefab bouwsystemen: http://xella.prezly.com/xella-presenteert-tijdens-batibouw-snelste-prefab-bouwsystemen

Murfor Compact: http://xella.prezly.com/xella-primeur-op-batibouw

FERMACELL

Fermacell presenteert tijdens Batibouw een afbouwplaat tegen water en weer voor binnen en buiten. De Fermacell Powerpanel H2O zorgt voor een eenvoudige en duurzame afwerking van vloeren, plafonds, binnen- en buitenmuren. Deze nieuwste innovatie in afbouwplaten beschermen constructies die vaak aan vocht zijn blootgesteld tegen water, wind, vocht en schimmel.

Fermacell presenteert ultra-brandwerende (REI 60) totaaloplossing voor houtskeletbouw. Om tegemoet te komen aan de steeds strengere normen voor houtskeletbouw, ontwikkelden Fermacell (onderdeel van Xella Group) en Unilin Panels (onderdeel van Unilin group) een gecombineerde, dragende wand met een brandwerendheid van minimum 60 minuten (REI 60)

Fermacell (op stand Xella), paleis 5 – stand 307

Powerpanel H2O - http://xella.prezly.com/batibouw-2016-fermacell-powerpanel-h2o

Fermacell Gipsvezelplaat gecombineerd met UNILIN HydroFlam: http://xella.prezly.com/fermacell-presenteert-ultra-brandwerende-rei-60-totaaloplossing-voor-houtskeletbouw

REYNAERS ALUMINIUM

Dit jaar verrast Reynaers Aluminium de Batibouw bezoeker met een gloednieuwe stand waarin de beleving van de diverse oplossingen voor ramen, deuren en schuifdeuren centraal staat. De ramen en deuren worden op realistische wijze ingebouwd en gepresenteerd zodat de bezoeker kan ervaren hoe ze in de eigen woning tot hun recht zouden komen. Naast de vernieuwde ultraslanke SlimLine reeks en het minimalistische Hi-finity schuifraam met hoek in glas, presenteert Reynaers ook in primeur de nieuwe MasterLine 8. Dit is het aluminium raamsysteem van de toekomst.

Reynaers Aluminium, paleis 4 – stand 312

Persdossier incl hoge resolutie foto’s beschikbaar via: http://reynaers-belux.prezly.com/reynaers-aluminium-zet-in-op-beleving-en-presenteert-innovaties-op-nieuwe-beursstand

Liesbeth Vranckaert UPR Corporate