Lidl verrast met betaalbare en modieuze kledinglijn

Met de kledinglijn “See You In Venice” zet supermarktketen Lidl een volgende stap in de opwaardering van haar modethema’s. Zowel vrouwen als mannen kunnen in de collectie hun gading vinden in de brede waaier aan kledingstukken, waaronder broeken, jurken, T-shirts, accessoires, tot een heuse Vespa-helm. De tijdelijke collectie is geïnspireerd door Venetië, de Italiaanse stad van het water. Dankzij de lage (Lidl)-prijzen heb je al een outfit vanaf 36 euro.

Dat Lidl eigen modieuze kledij zou lanceren, dook de voorbije weken en maanden al veelvuldig op in de media. Vandaag, één week voor de lancering, maakt Lidl ook alle details bekend. Onder de naam “See You In Venice” ligt vanaf maandag 9 maart een eerste deel van de zowel vrouwen- als mannencollectie in elke Lidl-vestiging in België. Een tweede deel van de collectie komt de week nadien, op 16 maart, in verkoop.

“Als traditionele foodretailer willen we onze klanten graag verrassend bedienen. Dat kan met nieuwe producten, tijdelijke smaken, of ook met onze non-food. Wij wisselen twee keer per week onze non-foodthema’s af: dat gaat van tuinieren over Sinterklaasspeelgoed tot sport- of kluskledij. “See you in Venice” staat voor comfortabele, moderne en trendy kledingstukken die je zowel overdag als ‘s avonds kan dragen. Met de collectie zetten we een nieuwe stap en brengen we een volgend verhaal in modebewuste kleding. Onze prijsstrategie blijft echter onveranderd: met See you in Venice slagen we erin een kwalitatieve kledinglijn aan zeer scherpe prijzen aan te bieden”, verklaart woordvoerder Pieterjan Rynwalt. “See you in Venice” is geïnspireerd op de Italiaanse stad van het water, Venetië. De collectie bevat onder meer shirts (5,99 euro), jurken (9,99 euro) en jeansbroeken (9,99 euro). Het pronkstuk van de collectie is de trenchcoat (24,99 euro), beschikbaar in drie kleuren. Ook de luxe lingerie is verkrijgbaar. Met de uitgebreide collectie wil Lidl haar klanten de mogelijkheid geven zich voor een kleine prijs volledig in het nieuw te steken. Een outfit samenstellen kan al vanaf 36 euro.

De collectie met frisse lentekleuren komt gespreid over twee weken in de winkel én is beschikbaar zolang de voorraad strekt. Later dit najaar komt de retailer ook nog met een gelijkaardige, modieuze herfstcollectie.

Over Lidl Belgium
Lidl België is een supermarktketen met bijna 300 filialen in België en Luxemburg. De ruim 5.400 werknemers zetten zich dagdagelijks in om verse groenten, fruit en sterke eigen merken aan te bieden voor de hoogste kwaliteit aan de laagste prijs. De Belgische onderneming vertaalt eenvoud en klantgerichtheid in budgetvriendelijk winkelen – zonder afbreuk te doen aan kwaliteit. Bovendien zet Lidl duurzaamheid voorop en werkt het onder de strategie 'Op weg naar morgen' aan een betere toekomst voor mens en natuur.

Pieterjan Rynwalt Woordvoerder Lidl