Medewerkers Reynaers Aluminium kiezen voor Car Free Day

Een honderdtal werknemers van Reynaers Aluminium te Duffel neemt vandaag deel aan de Car Free Day. Het bedrijf daagde hiervoor alle medewerkers uit om de meest originele en alternatieve transportmiddelen in te zetten of om met een zo groot mogelijke groep te carpoolen. Een jury zal de winnaars van deze ludieke wedstrijd in de bloemen zetten. De actie kadert in het WOOW mobiliteitsplan van Reynaers Aluminium, dat eerder bekroond werd met de Business Mobility Award 2014.

Om op een meer duurzame manier naar het werk te komen en de autosleur te doorbreken nemen de medewerkers van Reynaers Aluminium deel aan de Car Free Day in het kader van de Week van de Mobiliteit. Om hun inspanningen te belonen schreef Reynaers een wedstrijd uit om op de origineelste manier naar het werk te komen of het grootste aantal kilometers in team af te leggen.

Wij juichen acties zoals de Car Free Day toe en steunen ze dan ook voluit,” aldus facility & mobility director Karin Reynaers, “als bedrijf dat op alle niveaus inzet op duurzaamheid motiveren wij onze werknemers om hun CO2 uitstoot door woon-werk verkeer terug te dringen door meer gebruik te maken van de fiets en carpooling. Dit is erg succesvol want maar liefst 1 op 4 of 100 Reynaers medewerkers fietsen dagelijks van en naar hun werk. 65 werknemers maken op hun beurt gebruik van carpooling. Met het initiatief hopen we natuurlijk om nog meer mensen te inspireren om op een alternatieve manier naar het werk te komen!”

Over Reynaers Aluminium
Reynaers Aluminium is een toonaangevende Europese leverancier van innovatieve en duurzame architecturale aluminiumoplossingen. Deze omvatten een ruime waaier raam- en deursystemen, gordijngevels, schuifsystemen, zonneschermen, serres, dakramen, schermen en systemen om rolgordijnen en ventilatieroosters te integreren. Reynaers Aluminium werd opgericht in 1965. De hoofdzetel is gevestigd in Duffel (België) en het bedrijf heeft kantoren in 37 landen wereldwijd. Meer informatie op www.reynaers.be of www.nieuweramen.be

Karin Struys Perscontact, UPR Corporate