Omzet Cubaanse sigaren in Benelux gestegen met 5%

Tijdens de officiële opening van het 19e Festival del Habano in Havana heeft Habanos S.A. haar jaarcijfers bekendgemaakt. De exclusieve exporteur van Cubaanse sigaren en tevens wereldwijde marktleider op het gebied van exclusieve longfillers, heeft in de Benelux een omzetstijging van 5% gerealiseerd ten opzichte van de behaalde resultaten in 2015. Ook wereldwijd zet de groei van Cubaanse sigaren door.

Populariteit longfillers blijft groeien
Cubacigar Benelux S.A, de exclusieve distributeur van Habanos in de Benelux, heeft een totale omzet van ruim 20,3 miljoen gerealiseerd, in vergelijking met ruim 19,3 miljoen euro in 2015. Die stijging is mede te danken aan de verkoop van vijftig zeer exclusieve humidors. Tony Hoevenaars, managing director van Cubacigar Benelux S.A: “We zijn enorm trots op deze grote groei in een verder sterk dalende sigarenmarkt. We zien daarom 2017 zeer positief in.”

Ontwikkeling totale omzet Cubacigar Benelux
2011  € 15.714.858
2012  € 16.609.200  (+ 5,7%)
2013  € 17.358.941 (+ 4,5%) * vanaf 01.07.2014 zonder BTW in NL
2014 € 17.104.515 (-1,5%)
2015 € 19.392.712 (+13,4%)
2016 € 20.352.893 (+5%)  (met speciale Cohiba humidors: € 22.517.160 (+16,1%))

Ontwikkelingen omzet per binnenlandse markt:
NED 2016/2015: +24,8%              NED 2015/2014: +22,6%              NED 2016/2011: +44,2%
BEL* 2016/2015: -1,5%                BEL 2015/2014: +12,4%               BEL 2016/2011: +31,4%
LUX 2016/2015: +9%                     LUX 2015/2014: -5,7%                  LUX 2016/2011: +8.6%
*De Belgische markt kende in 2016 een lichte daling, dit heeft deels te maken met de algemene beperkte beschikbaarheid van de Cubaanse sigaren in 2016 en de aanslagen van maart 2016 in Brussel waardoor wat minder buitenlanders België bezocht hebben.

Over Habanos S.A.
Habanos S.A. is de wereldwijde marktleider van premium sigaren en verkoopt de Habanos op Cuba en in de rest van de wereld. Hiervoor maakt Habanos S.A. gebruik van een exclusief distributienetwerk en het bedrijf is in 150 landen wereldwijd vertegenwoordigd. Habanos S.A. distribueert een breed scala aan producten onder 27 verschillende merknamen, waaronder Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta, Partagás, Hoyo de Monterrey, H. Upmann, Punch, San Cristóbal de la Habana, Trinidad en Bolívar. Kijk voor meer informatie op www.habanos.com.

Over Cubacigar Benelux N.V.
Cubacigar Benelux N.V., gevestigd in het Vlaamse Overijse, is exclusief importeur en distributeur van alle Cubaanse sigarenmerken in de Benelux. Het gehele assortiment omvat meer dan 150 verschillende referenties. De distributie vindt plaats via de tabaksspeciaalzaken. Naast de ‘reguliere’ markt, levert Cubacigar Benelux S.A. ook aan verkoopkanalen voor internationale reizigers. Kijk voor meer informatie op www.cubacigar-benelux.com.

Karin Struys Press Contact, UPR Corporate