Reynaers Aluminium opent productie-eenheid in VS

Ontwikkeling Amerikaanse markt vanuit Phoenix, Arizona

Duffel, 7 oktober 2014 – Reynaers Aluminium investeert in de Amerikaanse markt met de opening van een eigen productie-eenheid in Phoenix, Arizona. Na de opening, begin dit jaar, van een verkoopkantoor voor aluminium raam- en deursystemen, zal de nieuwe vestiging volledig afgewerkte aluminium oplossingen produceren voor woning- en projectbouw in het hogere segment van de markt. Hiermee wil Reynaers Aluminium optimaal inspelen op de vraag naar afgewerkte elementen die specifiek is voor de Amerikaanse bouwmarkt. Met de vestiging in de VS wil Reynaers Aluminium in 2020 een omzet van 50 miljoen dollar realiseren met 100 werknemers en een marktaandeel van 15% halen. De toonaangevende producent van aluminium oplossingen uit Duffel zet met de investering in de VS het succes van zijn nationale en internationale groeistrategie verder.

Met de investering van Reynaers Aluminium aan de Westkust van de Verenigde Staten richt de toonaangevende producent van aluminium systemen zich tot het hogere segment van de markt. Het bedrijf ziet in dat segment veel potentieel voor zijn hoogtechnologische aluminiumsystemen voor woningen en projecten. Omdat de Amerikaanse markt, in tegenstelling tot Europa, geen traditie heeft in aluminium schrijnwerkerij investeert Reynaers Aluminium in een eigen productie-eenheid die volledig afgewerkte aluminium oplossingen produceert.

Amerika vereist een andere commerciële aanpak dan Europa”, licht Martine Reynaers, CEO van Reynaers Aluminium toe. “Amerikanen verkiezen volledig afgewerkte aluminium oplossingen. Tot nu is Ierland het enige land waar het eindproduct door Reynaers gemaakt wordt. Van daaruit voeren we uit naar de Oostkust van de Verenigde Staten. Omdat die eindproducten niet verscheept kunnen worden naar de Westkust, was de locatie in Arizona voor onze eerste productie-eenheid op Amerikaanse bodem een evidente keuze.”

Amerikaanse ambities

In de productie-eenheid in Arizona worden momenteel twintig medewerkers tewerkgesteld. Dit aantal moet tegen 2020 groeien naar 100 werknemers met een omzet van 50 miljoen dollar en een marktaandeel van 15%. Om dat te realiseren investeert Reynaers Aluminium, naast de productie-eenheid, aanzienlijk in productontwikkeling, certificatie van de systemen volgens de Amerikaanse regelgeving, marketing en het ontwikkelen van een netwerk van regionale verkoopkantoren.

Onze duurzame architecturale aluminium oplossingen zijn erg in trek bij het hogere segment van bouwers. In Amerika geproduceerd Europees design en engineering liggen vandaag goed bij de Amerikaanse consument. Bovendien wordt voor woning- en projectbouw steeds meer gekozen voor een combinatie van architecturaal design en duurzame materialen met een langere levensduur. Dat sluit perfect aan bij onze marktstrategie en ontwikkeling van aluminium systemen”, aldus Martine Reynaers.

Met de strategisch belangrijke investering in de Verenigde Staten wil Reynaers Aluminium uitgroeien tot een gevestigde waarde in dat land. Momenteel is Reynaers actief in 37 landen. De groep telt 1500 werknemers, waarvan 650 in België en dus 850 in het buitenland.

Over Reynaers Aluminium
Reynaers Aluminium is een toonaangevende Europese leverancier van innovatieve en duurzame architecturale aluminiumoplossingen. Deze omvatten een ruime waaier raam- en deursystemen, gordijngevels, schuifsystemen, zonneschermen, serres, dakramen, schermen en systemen om rolgordijnen en ventilatieroosters te integreren. Reynaers Aluminium werd opgericht in 1965. Vandaag is Reynaers Aluminium, met hoofdzetel in Duffel (België), heeft kantoren in 37 landen. Meer informatie op www.reynaers.be of www.nieuweramen.be

Julie Jacobs Perscontact - UPR Corporate