SERGIO AZZOLARI NIEUWE SENIOR VICE PRESIDENT DECKERS BRANDS EMEA

Deckers Brands (NYSE: DECK), wereldwijd marktleider op het gebied van ontwerp, marketing en distributie van innovatieve footwear, kleding en accessoires, heeft vandaag bekendgemaakt dat Sergio Azzolari per 2 februari 2015 wordt aangesteld als Senior Vice President EMEA.

''We zijn blij dat Sergio ons team komt versterken als Senior Vice President voor de EMEA-regio,'' aldus Dave Powers, President Omni-Channel van Deckers. ''Deckers Brands is wereldwijd bezig met het uitbreiden van zijn multichannelactiviteiten. De ervaring en inzichten van Sergio zijn van onschatbare waarde voor het verder versterken van onze merken en het uitbouwen van onze toonaangevende omnichannel-activiteiten. We heten Sergio van harte welkom in ons team.''

Azzolari: ''Ik verheug me erop dat ik op zo'n spannend moment kan instappen. Deckers Brands heeft in de loop der jaren een buitengewoon sterk portfolio opgebouwd van lifestylemerken die door steeds meer consumenten wereldwijd worden gevolgd. Het management heeft bovendien voor een omnichannel-strategie gekozen en wil consumenten een naadloze winkelervaring bieden. De toekomst van Deckers ziet er dan ook buitengewoon rooskleurig uit en ik zie ernaar uit om mijn bijdrage te leveren aan het verdere succes van het bedrijf.''

Sergio Azzolari heeft eerder internationale senior managementposities bekleed in Europa, Azië en de VS en heeft een sterke achtergrond op het gebied van commerciële marketing en operationele uitvoering. Voor zijn overstap naar Deckers werkte hij bij de Luxottica Group, marktleider op het gebied van premium en luxe eyewear.

Bij Luxottica heeft hij de retailcultuur versterkt en het marktaandeel van de Sun- en Luxury-divisie onder het merk Sunglass Hut vergroot. Hij heeft zowel met franchisewinkels als zelfstandige winkels gewerkt en binnen de portfolio's hogere winstmarges gegenereerd. Azzolari heeft zich ook ingezet voor productassortiment en consumentenbeleving en daarmee zijn stempel gedrukt op de omnichannel-initiatieven van het bedrijf. Azzolari heeft zich eerst bewezen in Europa en werd daarna door Luxottica gevraagd om in de VS voor de Noord-Amerikaanse markt te werken aan de waardepropositie van Lenscrafter. Voorafgaand aan zijn functie bij Luxottica werkte Azzolari als senior manager bij verschillende internationale merken, waaronder Fornari SpA, Missoni en Benetton.

Over Deckers Brands
Deckers Brands is wereldwijd marktleider op het gebied van ontwerp, marketing en distributie van innovatieve footwear, kleding en accessoires die ontworpen zijn voor zowel dagelijks gebruik als intensieve buitenactiviteiten. Merken binnen het portfolio van het bedrijf zijn onder andere UGG®, I HEART UGG®, Teva®, Sanuk®, TSUBO®, Ahnu®, MOZO®, en HOKA ONE ONE®. De producten van Deckers Brands zijn in meer dan 50 landen en gebieden verkrijgbaar via geselecteerde warenhuizen en speciaalzaken, 130 retailwinkels die door het bedrijf worden beheerd en gerund en via geselecteerde online winkels, waaronder websites die door het bedrijf zelf beheerd worden. In de ruim 40 jaar van zijn bestaan heeft Deckers Brands al verscheidene schoenenmerken uit hun nichemarkt gehaald en veranderd in marktleiders op het gebied van lifestyle, waarmee ze wereldwijd miljoenen trouwe klanten hebben aangetrokken. Ga voor meer informatie naar www.deckers.com.