Tetra Pak lanceert eerste verpakking volledig gemaakt van hernieuwbare biobased materialen

Tetra Pak, wereldleider op het gebied van voedselverwerking en verpakkingsoplossingen, kondigt vandaag de lancering aan van de eerste kartonnen verpakking op de markt die volledig gemaakt is van plantaardige, hernieuwbare verpakkingsmaterialen. De Tetra Rex® verpakking is als eerste op de markt voorzien van folie in lagedichtheidspolyethyleen (LDPE) en een dop in hogedichtheidspolyethyleen (HDPE), beide afkomstig van suikerriet, naast Forest Stewardship Council™ (FSC) gecertificeerd karton.

"Uitmuntendheid op milieugebied is een van de strategische prioriteiten van Tetra Pak en een motor van onze productontwikkelingsactiviteiten", aldus Charles Brand, VP Marketing & Product Management van Tetra Pak. "Samen met leveranciers, klanten en andere belanghebbenden nemen we het voortouw in de sector naar verpakkingen die bestaan uit 100% hernieuwbare materialen. We zijn ervan overtuigd dat het vergroten van het aandeel hernieuwbare materialen in onze verpakkingen niet alleen goed is voor het milieu, maar onze klanten ook een concurrentievoordeel biedt in het globale milieuprofiel van hun producten."

De nieuwe Tetra Rex-verpakking is vanaf begin 2015 leverbaar. Klanten van Tetra Pak die de standaard 1-liter Tetra Rex met TwistCap OSO 34 gebruiken, kunnen zonder bijkomende investeringen of aanpassingen van hun bestaande afvulinstallatie eenvoudig overstappen op de nieuwe versie.

De hernieuwbare versie van Tetra Rex bouwt voort op een aantal recente ontwikkelingen, zoals de wereldwijde lancering van de eerste biobased dop op de markt en de introductie van biobased coatings voor alle verpakkingen die in Brazilië worden geproduceerd

Over Tetra Pak

Tetra Pak is wereldmarktleider in voedselverwerkings- en verpakkingsoplossingen. In nauwe samenwerking met klanten en leveranciers, maakt Tetra Pak veilige, innovatieve en milieubewuste producten die iedere dag honderden miljoenen mensen bereiken in meer dan 170 landen over de hele wereld. Met ruim 23.000 werknemers in meer dan 85 landen, hecht Tetra Pak zeer veel waarde aan verantwoord industrieel leiderschap en een duurzame benadering van business. Het motto "PROTECTS WHAT'S GOOD™" reflecteert de bedrijfsvisie om voedsel veilig en bereikbaar te maken, waar ook ter wereld.

Tetra Pak, Tetra Rex, het Tetra Pak logo en PROTECTS WHAT’S GOOD zijn trademarks en behoren tot de Tetra Pak Groep.

Birgit Kamp Marketing & Communications Manager , Tetra pak