UNILIN presenteert eenvoudige oplossing voor slanke en energiezuinige isolatie

100% winddicht en energiezuinig isoleren met UTHERM WALL

Met UTHERM WALL brengt UNILIN division insulation slanke, eenvoudig te plaatsen isolatieplaten op de markt die ook zeer geschikt zijn voor doe-het-zelvers. Met deze slanke PIR isolatieplaten kan je elk type woning snel en eenvoudig, energiezuinig en winddicht isoleren volgens de huidige EPB vereisten. Door de verstrenging van de isolatienormen is het steeds complexer om je woning met de traditionele isolatiematerialen energiezuinig te maken. Dankzij de hoge isolerende waarde en het handig formaat biedt UTHERM WALL een laagdrempelig en performant alternatief. UTHERM WALL is uiterst geschikt voor de isolatie van de binnenzijde van een hellend dak of van een spouwmuur.

Vergeleken met traditionele isolatiematerialen is het isoleren van een bestaande woning met UTHERM WALL platen veel eenvoudiger. Platen van een tiental cm. volstaan om de gewenste isolatiewaarde te behalen en een premie voor dakisolatie te krijgen. Voor eenzelfde isolatiewaarde heb je met traditioneel isolatiemateriaal zoals wol, al gauw 15 cm. isolatiedikte nodig. Omdat de meeste oude woningen gordingen hebben met daarop kepers van ongeveer 6 cm hoogte, zal je extra kepers op de bestaande keperstructuur moeten bevestigen indien je voor wol kiest. Wanneer je voor UTHERM WALL isolatieplaten kiest, is dat niet nodig. Deze PIR isolatieplaten kan je eenvoudig tegen de bestaande kepers plaatsen.

UTHERM WALL is eenvoudig in gebruik. Dankzij het tand en groef systeem schuiven de platen moeiteloos in elkaar. Je kan de vlakke platen ook gemakkelijk verzagen en monteren. Voor de afwerking volstaat het om ze tegen de dakconstructie te schroeven.

Om 100% luchtdichtheid te garanderen, kan je de naden tussen de isolatieplaten aftapen met UTHERM WALL tape. Voegen aan de zij- boven- of onderkant kan je opspuiten met UNIFLEX, een flexibel PIR schuim.

UTHERM WALL isolatieplaten zijn beschikbaar in een dikte van 40mm tot en met 160mm. De standaardafmeting van de platen is 600 bij 1200mm. Adressen van handelaars in uw regio die UTHERM WALL verdelen kan je vragen via info.insulation@unilin.com

Meer informatie vind je via LINK (technische fiche)

TIPS voor isolatie met UTHERM WALL

Vraag deskundig advies voor de plaatsing van UTHERM WALL isolatieplaten indien er reeds een dampscherm of isolatie aanwezig is

Plaats de UTHERM WALL elementen rij per rij en begin onderaan. Op het einde van de erste rij, verzaagt u een passtuk op maat. Het overblijvende stuk gebruikt u als eerste element aan het begin van de tweede rij

Zorg ervoor dat de tand en groef van de isolatieplaat goed aansluit om koudebruggen te vermijden

Over UNILIN, division insulation

UNILIN, division insulation is toonaangevend producent van het meest uitgebreide assortiment dakelementen en isolatieplaten voor alle denkbare daktoepassingen. De hoofdzetel van UNILIN, division insulation bevindt zich in Desselgem. UNILIN, division insulation maakt deel uit van de UNILIN Group. De andere divisies zijn: UNILIN, division flooring (Quick-Step laminaat en samengesteld parket) UNILIN, division panels (boards, decorative panels en finished products). Sinds oktober 2005 maakt UNILIN deel uit van het Amerikaanse beursgenoteerde Mohawk Industries, Inc, marktleider in vloerbekleding. De Groep UNILIN stelt wereldwijd 4.000 mensen tewerk.

Meer info: www.unilininsulation.be

Karin Struys UPR Corporate