UNILIN presenteert handige oplossing voor zolder isolatie en –afwerking in één

UNILIN division insulation maakt innovatieve state-of-the-art oplossingen voor zolder isolatie en -afwerking waarmee ook doe-het-zelvers aan de slag kunnen. Met RENOTHERM isolatieplaten van UNILIN division insulation kan je je zolder in één handomdraai isoleren én afwerken. RENOTHERM is immers isolatie en afwerking in één. De panelen bestaan uit een kern van PIR-isolatie met daarop een beplating. Dankzij het handige formaat kan je RENOTHERM zolderelementen eenvoudig en snel plaatsen. Bovendien verzekert het tand en groef systeem een perfecte luchtdichte en thermische isolatie waardoor je heel wat energie bespaart.

Snel en eenvoudig

Om de binnenzijde van het hellend dak van je zolder te isoleren, kies je best voor RENOTHERM met gipsvezelplaat. Gipsvezelplaten zijn sterk akoestisch isolerend en uiterst brandwerend waardoor ze de veiligheid én het comfort in je woning vergroten.

Indien je zolder enkel als bergruimte moet dienen, volstaat het om de vloer te isoleren met RENOTHERM met OSB platen. Je kan de isolatieplaten rechtstreeks aanbrengen op een betonnen ondervloer of op een dragende houten vloer. Het resultaat is een stevige zoldervloer waarop je meteen kan lopen.

Met hun handig formaat van 1200 bij 600 millimeter kan je de RENOTHERM elementen gemakkelijk plaatsen en transporteren. Ook wanneer je een moeilijk bereikbare zolder hebt of wanneer je de platen langs een smalle trap naar boven moet dragen.

Het plaatsen van RENOTHERM zolderelementen is heel eenvoudig. Dankzij het tand en groef systeem schuiven de panelen gemakkelijk in elkaar. De isolatie van de binnenzijde van een hellend dak werk je af door de isolatieplaten tegen de dakconstructie te schroeven.

Naast de snelle en eenvoudige plaatsing bespaar je ook nog eens tijd omdat je geen extra dampscherm nodig hebt. Bovendien verklein je hierdoor het risico op foute plaatsing aanzienlijk.

Ten slotte bespaar je door je zolder te isoleren met RENOTHERM heel wat energie. Langs je dak gaat immers een derde van de warmte in je woning verloren. Het tand en groef systeem van de RENOTHERM panelen verzekeren een perfecte luchtdichte en thermische isolatie van je zolder. Als je daarbij de premies van de overheid en van je netbeheerder optelt, heb je je investering al op enkele jaren terugverdiend.

Samengevat: met RENOTHERM bespaar je gelijktijdig energie en verander je de bovenverdieping van je woning moeiteloos in een mooie leefzolder.

RENOTHERM panelen zijn beschikbaar in 60, 82, 100 of 120 millimeter.

Vraag via info.insulation@unilin.com welke handelaars in jouw streek RENOTHERM verdelen.

TIPS voor isolatie hellend dak met RENOTHERM

Zorg ervoor dat er een onderdak is zodat regenwater niet kan binnensijpelen op de isolatie en de wind- en regendichtheid van het dak gegarandeerd is

Vraag professioneel advies voor je start met de plaatsing van REOTHERM elementen indien het hellend dak al voorzien is van een dampscherm of van isolatie. Zomaar extra isolatie aanbrengen kan immers vochtproblemen veroorzaken

Bevestig houten latten op de onderdakstructuur indien deze niet vlak is

Gebruik gefosfateerde schroeven voor de bevestiging van RENOTHERM met gipsvezelplaat om roest op lange termijn te vermijden

TIPS voor isolatie van zoldervloer met RENOTHERM

Bij twijfel laat je best de draagkracht van de bestaande zoldervloer checken door een vakman alvorens RENOTHERM isolatieplaten te plaatsen

Je woning moet regen- en winddicht zijn voor je RENOTHERM elementen op de ondervloer plaatst

Indien de zoldervloer zich boven een vochtige ruimte (badkamer, douche,...) bevindt, plaats je best een dampscherm op de ondervloer

Om koudebruggen te vermijden is het belangrijk dat je RENOTHERM elementen rij per rij plaatst zodat de tand en groef van de isolatieplaat goed op elkaar aansluit

Om kleine oneffenheden op de ondervloer uit te vlakken, kan je een vloerfolie met verbeterde geluidsisolatie aanbrengen

Over UNILIN, division insulation

UNILIN, division insulation is toonaangevend producent van het meest uitgebreide assortiment dakelementen en isolatieplaten voor alle denkbare daktoepassingen. De hoofdzetel van UNILIN, division insulation bevindt zich in Desselgem. UNILIN, division insulation maakt deel uit van de UNILIN Group. De andere divisies zijn: UNILIN, division flooring (Quick-Step laminaat en samengesteld parket) UNILIN, division panels (boards, decorative panels en finished products). Sinds oktober 2005 maakt UNILIN deel uit van het Amerikaanse beursgenoteerde Mohawk Industries, Inc, marktleider in vloerbekleding. De Groep UNILIN stelt wereldwijd 4.000 mensen tewerk.

Meer info: www.unilininsulation.be

Karin Struys UPR Corporate