UNILIN presenteert op Batibouw hoog performante isolatie oplossingen voor, zolder, vloer, gevel en spouwmuur

RENOTHERM: handige oplossing voor zolder isolatie en –afwerking in één

UTHERM WALL FLEX: 100% winddichte isolatie van spouwmuur en gevel

Tijdens Batibouw presenteert UNILIN division insulation RENOTHERM: een innovatieve state-of-the-art oplossing warmee je je zolder in één handomdraai kan isoleren én afwerken. Daarnaast stelt UNILIN het UTHERM WALL FLEX isolatiesysteem voor waarmee je zowel spouwmuur als gevel 100% luchtdicht isoleert.

Zolder snel en eenvoudig isoleren met RENOTHERM
Om de binnenzijde van het hellend dak van je zolder te isoleren, kies je best voor RENOTHERM met gipsvezelplaat. Gipsvezelplaten zijn sterk akoestisch isolerend en uiterst brandwerend waardoor ze de veiligheid én het comfort in je woning vergroten.

Indien je zolder enkel als bergruimte moet dienen, volstaat het om de vloer te isoleren met RENOTHERM met OSB platen. Je kan de isolatieplaten rechtstreeks aanbrengen op een betonnen ondervloer of op een dragende houten vloer. Het resultaat is een stevige zoldervloer waarop je meteen kan lopen.

Met hun handig formaat van 1200 bij 600 millimeter kan je de RENOTHERM elementen gemakkelijk plaatsen en transporteren. Ook wanneer je een moeilijk bereikbare zolder hebt of wanneer je de platen langs een smalle trap naar boven moet dragen.

Het plaatsen van RENOTHERM zolderelementen is heel eenvoudig. Dankzij het tand en groef systeem schuiven de panelen gemakkelijk in elkaar. De isolatie van de binnenzijde van een hellend dak werk je af door de isolatieplaten tegen de dakconstructie te schroeven.

Naast de snelle en eenvoudige plaatsing bespaar je ook nog eens tijd omdat je geen extra dampscherm nodig hebt. Bovendien verklein je hierdoor het risico op foute plaatsing aanzienlijk.

Samengevat: met RENOTHERM bespaar je gelijktijdig energie en verander je de bovenverdieping van je woning moeiteloos in een mooie leefzolder.

100% winddicht isoleren met UTHERM WALL FLEX
Voor (ver)bouwers wordt het steeds moeilijker om te kiezen uit het ruime aanbod van materialen voor spouwmuur- en gevelisolatie. Vaak moet je kiezen voor ofwel minerale wol ofwel isolatieplaten om slanker te isoleren. Met de UTHERM WALL FLEX isolatieplaten is kiezen niet meer nodig. Deze isolatieplaten combineren immers het beste van ‘zachte’ wol en ‘harde’ PIR-isolatie. UTHERM WALL FLEX elementen sluiten perfect tegen de muur aan waardoor de gewenste U-waarde gemakkelijk behaald wordt. Dit innovatief bouwsysteem is uiterst geschikt voor renovatie, maar ook voor nieuwbouw.

UTHERM WALL FLEX bestaat uit een PIR-plaat waarop aan één zijde 2,5 cm minerale wol is bevestigd. Deze extra laag wol werkt alle oneffenheden van de muur die geïsoleerd wordt weg en voorkomt zo luchtrotatie achter de isolatieplaten.

PIR hardschuim heeft als voordeel dat het uitzonderlijk hoog scoort op gebied van thermische isolatie. Dankzij deze unieke combinatie van PIR en minerale wol is UTHERM WALL FLEX de ideale oplossing om slank, thermisch performant en 100% luchtdicht te isoleren.

RENOTHERM en UTHERM WALL FLEX worden getoond op de stand van UNILIN in hal 5209 van Batibouw

Over UNILIN, division insulation
UNILIN, division insulation is toonaangevend producent van het meest uitgebreide assortiment dakelementen en isolatieplaten voor alle denkbare daktoepassingen. De hoofdzetel van UNILIN, division insulation bevindt zich in Desselgem. UNILIN, division insulation maakt deel uit van de UNILIN Group. De andere divisies zijn: UNILIN, division flooring (Quick-Step laminaat en samengesteld parket) UNILIN, division panels (boards, decorative panels en finished products). Sinds oktober 2005 maakt UNILIN deel uit van het Amerikaanse beursgenoteerde Mohawk Industries. Meer info: www.unilininsulation.be