UNIQLO opent op 2 oktober winkel in Antwerpen

Opening eerste winkel in België met lokale Antwerpenaars als gezicht van de campagne

Antwerpen, België. Op 2 oktober opent de Japanse modeketen UNIQLO een eerste winkel in België op de Meir in Antwerpen. Met een totale oppervlakte van bijna 1320 vierkante meter, verspreid over twee verdiepingen en een mezzanine, is dit een UNIQLO winkel van groot formaat. UNIQLO biedt zowel een mannen-, vrouwen- als kindercollectie aan. Naast de herfst/winter collectie 2015 presenteert UNIQLO ook een kledinglijn die in samenwerking met kledingmerk Lemaire, onder leiding van Christophe Lemaire en Sarah-Linh Tran, ontworpen werd.

"De opening van de eerste winkel in Antwerpen, een belangrijke en invloedrijke modestad, is het startschot voor UNIQLO’s expansie in de Benelux", zegt Takao Kuwahara, Fast Retailing Group Senior Vice President en UNIQLO Europe Chief Operating Officer. "UNIQLO is reeds aanwezig in Londen, Parijs, Moskou en Berlijn, en ik ben blij dat het moment nu daar is om ons succes in Europa verder uit te breiden met de opening van een eerste winkel in België. We kijken er erg naar uit om ons merk en onze producten te introduceren in de Benelux."

UNIQLO Brand en LifeWear

UNIQLO streeft naar kwaliteitsvolle, goed ontworpen en betaalbare kledij om elke dag te dragen. Kledingstukken die functioneel zijn maar voortdurend verbeterd worden om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, met een beter design, en focus op het bieden van meer comfort in het leven van de drager ervan. Deze unieke visie vindt men terug in alle UNIQLO kledingstukken en voornamelijk in de meest bekende artikelen zoals de Ultralichte donsjasjes, 100% Merino sweaters, Cashmere truien, Heattech en Jeans. Het is vanuit deze visie dat UNIQLO haar kledingstukken ‘LifeWear’ noemt. Vaak schuilen achter de meest eenvoudige ontwerpen de meest doordachte en moderne details. LifeWear betekent ‘simple made better’.

Europese expansie

UNIQLO, een afkorting voor 'Unique Clothing Warehouse', werd opgericht in Japan in 1984. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 1600 winkels in 16 verschillende landen. België wordt UNIQLO’s 17de markt. In Europa telt het bedrijf 26 winkels in vier landen, waarvan de eerste in het Verenigd Koninkrijk geopend werd in 2001, Frankrijk volgde in 2007, Rusland in 2010, en Duitsland in 2014. België wordt UNIQLO’s vijfde retail markt in Europa. Het bedrijf zet hiermee een volgende stap in haar Europese expansieplan.

Antwerpse gezichten in de People campagne

Om haar komst naar België te vieren, maakt UNIQLO vandaag ook de namen bekend van de Antwerpse gezichten in de ‘People campagne’. Bent Van Looy, Helena Eeckeleers, Felix Denayer, Joke De Coninck, Mark Colle en Francine Martens vormen de veelzijdige groep van zes. Fotografie wordt verzorgd door Frederik Vercruysse.

Deze personen kleuren elk een ander facet van de samenleving, als muzikant, sporter, vakman, student of ondernemer. Maar elk van hen heeft een speciale band met en relevantie voor het Antwerpse stadsleven. Zij zullen tonen hoe de ‘LifeWear’ van UNIQLO naadloos past in het dagelijks leven van ieder van ons, ongeacht leeftijd, achtergrond of persoonlijke stijl.

• Bent Van Looy is een zanger, muzikant, kunstenaar, stijlicoon en tv-persoonlijkheid. Als frontman van Das Pop en drummer van Soulwax, reist hij regelmatig de wereld rond. In 2013 bracht hij 'Round the Bend', zijn eerste solo-album uit. Hij woont momenteel in Parijs, maar keert regelmatig terug naar Antwerpen, de stad waar hij opgroeide en nog steeds sterk mee verbonden is.
  • Helena Eeckeleers combineert haar marketing studie aan de Karel de Grote-Hogeschool met een carrière als model. Haar passie is mode en ze brengt het liefst tijd door in ‘het zuid’ van Antwerpen.
  • Felix Denayer is een professionele hockey speler die de 'Gouden Stick' voor Beste Belgische Hockey speler twee keer gewonnen heeft. Hij heeft samen met het nationale team ‘de Red Lions’ deelgenomen aan de Olympische Zomerspelen van 2008 en van 2012. Felix is bovendien ook kapitein van zijn lokale hockeyclub in Brasschaat, de KHC Dragons. Hij combineert de liefde voor de sport met economische studies aan de Universiteit van Antwerpen.
  • Joke De Coninck is de hipste barista in de stad. Ze brengt het grootste deel van haar tijd door al werkend in Caffènation, een gerenommeerde koffie bar in Antwerpen, of in de stad met haar twee schattige kinderen.
  • Mark Colle is een van de meest gewilde bloemisten in de wereld. Hij weet als geen ander hoe hij van vergeten bloemen indrukwekkende creaties kan maken. Dit heeft hem internationale faam bezorgd en maakt van hem de nummer één voor veel haute couture huizen. Zijn bloemencreaties zijn voor iedereen beschikbaar in zijn Antwerpse bloemenwinkel Baltimore.
  • Francine Martens is de meest opgewekte vrouw die je ooit hebt gezien en een legende in Antwerpen. Ze heeft 50 jaar gewerkt in ‘bakkerij Goossens’, de kleinste maar meest authentieke bakkerij in het centrum van Antwerpen, waar de hele dag lang een rij voor de deur staat. Francine ging enkele jaren geleden met pensioen maar is nog steeds erg betrokken bij de bakkerij.

Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.uniqlo.com/be/ of volgt u ons op facebook https://www.facebook.com/uniqlo.belgium en Instagram @uniqlo_be.

Over UNIQLO en Fast Retailing

UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de wereldwijde Japanese retail holding die kleding ontwerpt, fabriceert en verkoopt onder zeven merknamen: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam.tam, Theory, en UNIQLO. Met een globaal verkoopcijfer van ongeveer 1.38 trillion yen voor het boekjaar van 2014, 2014 (US $13.6 billion, berekend in yen volgens de gemiddelde jaarlijkse wisselkoers tot eind August 2014 met $1 = 101.5 yen), is Fast Retailing een van ‘s werelds grootste retail bedrijven, en UNIQLO marktleider in Japan.

In het kader van de continue inspanningen van UNIQLO om zich te positioneren als internationaal merk, opent het winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag heeft UNIQLO wereldwijd meer dan 1.600 winkels in 16 landen, waaronder Japan, Australië, China, Frankrijk, Duitsland, Hong Kong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Daarnaast werd in september 2010 ‘Grameen UNIQLO’ opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende ‘Grameen UNIQLO-winkels’ in Dhaka beheert. UNIQLO beschikt over een geïntegreerd business model waarbij het hoogwaardige en casual kledij ontwerpt en produceert. Het bedrijf is van mening dat kledij uiterst comfortabel moet zijn, en dat de veelzijdige ontwerpen een hoge kwaliteit en een uitstekende pasvorm moeten bieden voor iedereen die ze draagt.

Gedreven vanuit een corporate engagement om kleding, conventionele wijsheid en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken. Meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing: www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.