YTONG 007 Low Energy voor energiezuinig toekomstgericht bouwen

Xella presenteert tijdens Batibouw de nieuwste generatie YTONG 007 Low Energy. Deze blok is zijn tijd ver vooruit en beantwoordt vandaag al met een gecontroleerde lamdawaarde van 0,070 W/mK aan de strenge 2020 normen en de voorwaarden voor bijna energie neutraal bouwen (BEN bouwen).

De YTONG 007 Low Energy combineert een uiterst beperkte dikte met een U-waarde van 0,15 W/m²K. Dankzij deze uitzonderlijke performantie is de YTONG 007 Low Energy eveneens zeer geschikt voor BEN woningen.

De isolatiewaarde van de YTONG 007 Low Energy is uniek op de markt en blijft behouden gedurende de hele levensduur van de woning. Ook de luchtdichtheid van de muren blijft levenslang verzekerd, zelfs wanneer in de muren geboord of gekapt wordt.

Bouwen voor het leven veronderstelt slimme keuzes maken en niet inboeten op gebied van kwaliteit en duurzaamheid. Met de nieuwste generatie YTONG 007 Low Energy blokken kan men massieve buitenmuren optrekken zonder extra isolatiemateriaal. Zo bespaart de bouwheer niet alleen energie maar ook de kost van isolatiemateriaal.

De unieke eigenschappen van de blokken verzekeren ook een optimaal thermisch comfort waardoor de koude in de winter buiten blijft , terwijl het in de zomer aangenaam koel blijft binnen..

De YTONG 007 Low energy wordt getoond op stand 307 van Xella in hal 5 van Batibouw.

Over Xella
ella is wereldwijd marktleider op het gebied van cellenbeton- en kalkzandsteenproductie. Het bedrijf bepaalt de norm voor energiebesparende bouwconstructies en levert oplossingen die makkelijk en betrouwbaar zijn en daarmee zorgen voor succes voor haar klanten. Meer informatie: www.xella.be